Regulamin sklepu internetowego procarexpert.pl
Niniejszy regulamin (dalej „Regulamin”) określa zasady i warunki świadczenia usług drogą elektroniczną, w tym korzystania ze sklepu internetowego procarexpert.pl, oraz prawa i obowiązki Sprzedawcy i Kupującego, a także warunki ich odpowiedzialności. Regulamin zawiera także informacje, do których przekazania Konsumentowi i Przedsiębiorcy uprzywilejowanemu na prawach konsumenta zobowiązany jest Sprzedawca zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin jest nieprzerwanie dostępny poprzez witrynę internetową https://procarexpert.pl, w sposób umożliwiający użytkownikom jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści, w tym poprzez wydrukowanie lub zapisanie na nośniku w każdej chwili.
- Regulamin udostępniany jest nieodpłatnie.
- Na żądanie użytkownika, Regulamin zostanie udostępniany w taki sposób, który umożliwi pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się użytkownik (tj. pocztą elektroniczną).
- W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U.2020.344 t.j. ze zm.).
- Sklep internetowy procarexpert.pl prowadzi sprzedaż kosmetyków.
- Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do konsumentów, przedsiębiorców uprzywilejowanych na prawach konsumenta, przedsiębiorców jak i do uczelni i ich wyodrębnionych jednostek czy innych instytucji badawczych (zarówno prowadzących jak i nieprowadzących działalności gospodarczej), korzystających ze sklepu internetowego.
- Każdy użytkownik serwisu https://procarexpert.pl czy klient sklepu internetowego procarexpert.pl jest zobowiązany do przestrzegania postanowień Regulaminu.
- Sprzedawca ma prawo do organizowania okazjonalnych konkursów i promocji, których warunki każdorazowo zostaną podane w Serwisie. Promocje w Sklepie Internetowym nie podlegają łączeniu, o ile regulamin danej promocji nie stanowi inaczej.
- Prezentacja Produktów w Sklepie Internetowym nie stanowi oferty ich sprzedaży w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego, lecz jest zaproszeniem do złożenia Zamówienia na zakup Produktów w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
- Definicje
Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
-
-
- Formularz – skrypt stanowiący środek komunikacji elektronicznej, umożliwiający złożenie Zamówienia w Sklepie Internetowym lub dokonanie innych czynności w Sklepie Internetowym;
- Klient (Kupujący) – (i) osoba fizyczna, która ukończyła 18 lat i posiada pełną zdolność do czynności prawnych, (ii) osoba prawna oraz (iii) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, ale mogąca we własnym imieniu nabywać prawa i zaciągać zobowiązania, a także (iv) uczelnie i ich wyodrębnione jednostki czy inne instytucje badawcze (typu instytuty badawcze, PAN i jego instytuty naukowe, PAU, międzynarodowe instytuty naukowe, Centrum Łukasiewicz i instytuty działające w ramach Sieci Badawczej Łukasiewicz, inne podmioty prowadzące działalność naukową, itp.) – która nawiąże stosunek prawny ze Sprzedawcą w zakresie działalności Sklepu lub korzysta z jakichkolwiek usług oferowanych przez Serwis. Klient to także Konsument lub Przedsiębiorca Uprzywilejowany lub Przedsiębiorca, jeśli w stosunku do nich Regulamin nie stanowi inaczej;
- Konsument – Klient będący konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu cywilnego;
- Konto – bezpłatna Usługa elektroniczna, oznaczona indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Klienta, zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Sprzedawcy, w którym gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o czynnościach w ramach Sklepu. Dostęp do Konta umożliwia identyfikację w Sklepie Internetowym oraz składanie Zamówień;
- Produkty – produkty, znajdujące się w ofercie Sprzedawcy, w tym produkty prezentowane w Sklepie Internetowym, których opis jest dostępny przy każdym z prezentowanych produktów. Wszystkie Produkty oferowane w Sklepie są fabrycznie nowe i zostały legalnie wprowadzone na rynek polski;
- Przedsiębiorca – Klient będący przedsiębiorcą w rozumieniu art. 43[1] Kodeksu cywilnego;
- Przedsiębiorca uprzywilejowany na prawach konsumenta (Przedsiębiorca Uprzywilejowany) – osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, wynikającej z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG).
- Serwis – serwis internetowy https://procarexpert.pl.
- Siła Wyższa – stanowi zdarzenie nagłe, nieprzewidywalne i niezależne od woli stron uniemożliwiające wykonanie Umowy lub Usług elektronicznych w całości lub w części w ogóle lub przez pewien okres, któremu przy zachowaniu należytej staranności nie można było zapobiec ani przeciwdziałać (np. wojna, strajki, zwolnienia, niedobory surowców lub dostaw energii, zakłócenia w funkcjonowaniu fabryk, blokady dróg, nadzwyczajne zjawiska przyrody, epidemie, stany nadzwyczajne);
- Sklep Internetowy (Sklep) – sklep prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem https://procarexpert.pl – za pośrednictwem którego Klient może w szczególności składać Zamówienia i nabywać Produkty.
- Sprzedawca – Medpolmat Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Puławach;
- Umowa Sprzedaży (Umowa) – umowa sprzedaży Produktu w rozumieniu Kodeksu Cywilnego zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego;
- Usługa Elektroniczna – usługa w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U.2020.344 t.j. ze zm.), tj. świadczona na odległość, drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz Klienta za pośrednictwem Serwisu;
- Zamówienie – dyspozycja zakupu Produktów w Sklepie, złożona przez Klienta za pomocą Formularza. Zamówienie jest oświadczeniem woli Klienta, zmierzającym bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Produktów.
- Sprzedawca
- Sprzedawcą w sklepie internetowym prowadzonym pod adresem https://procarexpert.pl jest Medpolmat Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Puławach.
- Dane Sprzedawcy i adres jego siedziby: Medpolmat sp. z o.o., ul. Ignacego Mościckiego 1, 24-110 Puławy, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzanego przez Sąd Rejonowy Lublin-Wschód w Lublinie z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000893648, NIP 7011028247, REGON 388651679.
- Klient może skontaktować się z obsługą Sklepu poprzez:
- adres poczty elektronicznej: info@procarexpert.pl lub
- korespondencyjnie na adres: Medpolmat sp. z o.o., ul. Koszykowa 75, 00-662 Warszawa lub
- telefonicznie (+48) 732 824 924 lub (+48) 22 234 78 04 – koszt połączenia wg stawek dostawcy usługi, lub
- formularz kontaktowy dostępny za pośrednictwem Serwisu.
- Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą w godzinach 9.00-15.00.
- Wymogi techniczne i inne
- Warunkiem korzystania z Serwisu, w tym Sklepu Internetowego jest posiadanie przez Klienta komputera lub innych urządzeń (w tym urządzeń mobilnych) umożliwiających przeglądanie sieci Internet, odpowiedniego oprogramowania (w tym przeglądarki internetowej), dostępu do Internetu oraz aktualnego i czynnego konta poczty elektronicznej – w szczególności konieczne jest spełnienie następujących minimalnych wymagań technicznych:
- przeglądarka internetowa Internet Explorer w wersji 11 lub nowszej, Firefox w wersji 28.0 lub nowszej, Chrome w wersji 32 lub nowszej, Opera w wersji 12.17 lub nowszej, Safari w wersji 1.1. lub nowszej,
- włączenie w przeglądarce internetowej Cookies.
- Korzystanie ze Sklepu Internetowego oznacza każdą czynność Klienta, która prowadzi do zapoznania się przez niego z treściami zawartymi w Serwisie.
- Klienta obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym (np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich), a ponadto Klient zobowiązany jest w szczególności do:
- korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób niezakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń,
- niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w ramach Sklepu Internetowego niezamówionej informacji handlowej (spam),
- korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób nieuciążliwy dla innych Klientów oraz dla Sprzedawcy,
- korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu Internetowego jedynie w zakresie własnego użytku osobistego,
- korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet.
- Korzystanie ze Sklepu Internetowego może się wiązać z zagrożeniami typowymi dla korzystania z sieci Internet, typu spam, wirusy, ataki hakerskie. Sprzedawca podejmuje działania celem przeciwdziałania tym zagrożeniom. Sprzedawca wskazuje, iż publiczny charakter sieci Internet i korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną wiązać może się z zagrożeniem pozyskania lub modyfikowania danych Klientów przez osoby nieuprawnione, dlatego Klienci powinni stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują wskazane wyżej zagrożenia, w tym programy antywirusowe i chroniące tożsamość korzystających z sieci Internet.
- W przypadku naruszenia przez Klienta postanowień niniejszego Regulaminu, Sprzedawca po uprzednim bezskutecznym wezwaniu do zaprzestania lub usunięcia naruszeń, z wyznaczeniem stosownego terminu, może rozwiązać umowę o świadczenie Usług z zachowaniem 14-dniowego terminu wypowiedzenia.
- Warunkiem korzystania z Serwisu, w tym Sklepu Internetowego jest posiadanie przez Klienta komputera lub innych urządzeń (w tym urządzeń mobilnych) umożliwiających przeglądanie sieci Internet, odpowiedniego oprogramowania (w tym przeglądarki internetowej), dostępu do Internetu oraz aktualnego i czynnego konta poczty elektronicznej – w szczególności konieczne jest spełnienie następujących minimalnych wymagań technicznych:
- Usługi Elektroniczne
- Sprzedawca umożliwia za pośrednictwem Serwisu korzystanie z bezpłatnych Usług Elektronicznych, które są świadczone przez Sprzedawcę 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu (za wyjątkiem okresów wyłączenia Serwisu lub prac konserwacyjnych, a także sytuacji niezależnych typu Siła Wyższa).
- Sprzedawca oferuje następujące rodzaje Usług Elektronicznych:
- Sklep Internetowy (w tym przeglądanie informacji zamieszczonych w Sklepie Internetowym, możliwość złożenia Zamówienia, udostępnianie interaktywnego formularza umożliwiającego Klientom kontakt ze Sprzedawcą),
- Newsletter,
- Opiniowanie (komentowanie) zakupionych Produktów,
- Konto.
- Zawarcie umowy o świadczenie bezpłatnych Usług Elektronicznych następuje za pośrednictwem Serwisu. Klient może w każdej chwili zakończyć korzystanie z bezpłatnych Usług Elektronicznych poprzez opuszczenie Sklepu Internetowego, rezygnację z usługi Newslettera lub poprzez usunięcie konta Klienta. W takim przypadku umowa o świadczenie bezpłatnych Usług Elektronicznych rozwiązuje się.
- Formularz kontaktowy jest usługą polegająca na udostępnieniu przez Sprzedawcę formularza kontaktowego, przy pomocy którego Klient może nawiązać kontakt ze Sprzedawcą. Skorzystanie z Formularza kontaktowego odbywa się przez wypełnienie niezbędnych pól i przesłanie tych informacji do Sprzedawcy, a także wiąże się z koniecznością podania danych osobowych (w szczególności takich jak imię, nazwisko, nazwa firmy czy jednostki, adres e-mail lub numer telefonu; przy czym zakres danych może być szerszy, w zależności od rodzaju sprawy).
- Sprzedawca informuje, że korzystanie ze Sklepu Internetowego za pośrednictwem przeglądarki internetowej, w tym składanie Zamówienia, a także nawiązywanie połączenia telefonicznego ze Sprzedawcą, może być związane z koniecznością poniesienia kosztów połączenia z siecią Internet (opłata za przesyłanie danych) lub kosztów połączenia telefonicznego, zgodnie z pakietem taryfowym dostawcy usług, z którego korzysta osoba kontaktująca się ze Sprzedawcą.
- Wszelkie uwagi dotyczące działania Serwisu i jego poszczególnych funkcjonalności czy też w zakresie pozostałych Usług Elektronicznych można składać pisemnie lub e-mailem na adres lub adres e-mail wskazane w pkt 3.3 powyżej. W powyższej reklamacji Klient powinien podać swoje dane (imię i nazwisko lub nazwę firmy), adres do korespondencji, rodzaj i opis zaistniałego problemu. Sprzedawca w terminie 14 dni od daty otrzymania reklamacji, ustosunkuje się do złożonej reklamacji i poinformuje Klienta o dalszym postępowaniu.
- Newsletter
- Newsletter jest bezpłatną Usługą elektroniczną, świadczoną przez Sprzedawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej (e-mail), która umożliwia wszystkim korzystającym z niej Klientom automatyczne otrzymywanie od Sprzedawcy cyklicznych wiadomości (newsletterów), zawierających informacje o Serwisie i Sklepie, w tym nowościach lub promocjach.
- Klient ma możliwość otrzymywania od Sprzedawcy informacji handlowych (usługa Newsletter).
- W celu aktywacji usługi Newsletter, Klient musi podać prawidłowy adres poczty elektronicznej lub aktywować odpowiednie pole w formularzu rejestracyjnym lub formularzu Zamówienia. Klient w każdym czasie może odwołać zgodę na przesyłanie informacji handlowych. Umowa o świadczenie ww. usługi zawierana jest na czas nieoznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą przesłania przez Klienta żądania usunięcia jego adresu e-mail z subskrypcji Newslettera lub wypisania się za pomocą linku znajdującego się w treści wiadomości wysłanej w ramach usługi Newsletter.
- Korzystanie z Newslettera nie wymaga rejestracji Konta przez Klienta, ale wymaga złożenia oświadczeń w sprawie akceptacji Regulaminu, przetwarzania danych osobowych i przekazywania informacji handlowych.
- Konto
- Usługa prowadzenia Konta w Sklepie Internetowym dostępna jest po dokonaniu rejestracji. Rejestracja następuje poprzez wypełnienie i zaakceptowanie formularza rejestracyjnego, udostępnianego w Serwisie. Warunkiem rejestracji jest wyrażenie zgody na treść Regulaminu oraz podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe. Umowa o świadczenie ww. usługi zawierana jest na czas nieoznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą przesłania przez Klienta żądania usunięcia Konta lub skorzystania z przycisku „Usuń Konto”.
- Posiadanie Konta nie jest wymagane do dokonywania zakupów w Sklepie Internetowym. Konto umożliwia Klientowi wprowadzenie lub modyfikację danych, dokonywanie lub sprawdzanie Zamówień oraz przeglądanie historii Zamówień.
- Do założenia Konta Klient musi podać następujące dane:
- imię i nazwisko lub nazwa firmy/jednostki i NIP (w przypadku Klientów niebędących osobami fizycznymi);
- adres e-mail.
- Wraz z założeniem Konta, Klient może być poproszony o podanie innych danych nieobowiązkowych (typu telefon, adres wysyłki).
- Rejestracja Konta wymaga ponadto następujących działań: złożenia oświadczenia w sprawie akceptacji Regulaminu, przetwarzania danych osobowych i przekazywania informacji handlowych oraz potwierdzenia wieku (pełnoletniość) w przypadku osób fizycznych. Na adres poczty elektronicznej Klienta podany przez niego w procesie rejestracji Konta przesłany zostanie link umożliwiający weryfikację Konta.
- Logowanie do Konta polega na podaniu loginu oraz hasła ustalonych przez Klienta. Hasło jest poufne i nie powinno być nikomu udostępniane.
- Opinie
- Klient ma możliwość zamieszczania w Sklepie Internetowym indywidualnych i subiektywnych wypowiedzi odnoszących się m.in. do Produktów czy przebiegu transakcji. Klient dodając wypowiedzi oświadcza, że posiada wszelkie prawa do tych treści, a w szczególności autorskie prawa majątkowe, prawa pokrewne oraz prawa własności przemysłowej. Umowa o świadczenie usługi polegającej na zamieszczaniu opinii w Sklepie Internetowym zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą dodania opinii.
- Do zamieszczania Opinii uprawniony jest każdy Klient (posiadający Konto oraz pozostali Klienci po dokonaniu zakupów na podstawie otrzymanego maila z linkiem do zamieszczenia opinii – indywidualny link).
- Wypowiedzi powinny być zredagowane w sposób przejrzysty i zrozumiały, nadto nie mogą naruszać obowiązujących przepisów prawa w tym praw podmiotów trzecich – w szczególności nie mogą mieć charakteru zniesławiającego, naruszać dóbr osobistych lub stanowić czynu nieuczciwej konkurencji, a także nie mogą być wykorzystywane do działań bezprawnych czy też działań naruszających prawa własności intelektualnej, tajemnic handlowych, tajemnic przedsiębiorstwa lub inne prawa Sprzedawcy lub osób trzecich. Klient dodając opinię obowiązany jest do działania zgodnego z prawem, niniejszym Regulaminem, dobrymi obyczajami i zasadami współżycia społecznego.
- Klient zgadza się i potwierdza, że nie będzie zamieszczać opinii: (i) świadomie fałszywych, nieścisłych lub mylących; (ii) naruszających prawa osób trzecich lub jakiekolwiek przepisy prawa zgodnie z pkt 8.3 powyżej; (iii) zawierających dane kontaktowe, w tym w szczególności imiona i nazwiska, numery telefonów, dane adresowe lub inne dane kontaktowe; (iv) posiadających charakter dyskryminujący, zniesławiający, oczerniający, bezprawnie zastraszający lub szykanujący jakąkolwiek osobę (podmiot); (v) zawierających wirusy komputerowe lub inne potencjalnie szkodliwe programy lub pliki; (vi) zawierających odwołania lub linki do innych produktów, podmiotów trzecich lub portali.
- Opinia o Produkcie może być wystawiona tylko do faktycznie zakupionych Produktów w Sklepie Internetowym oraz przez Klienta, który dokonał zakupu opiniowanego Produktu. Zabronione jest zawieranie fikcyjnych lub pozornych Umów Sprzedaży w celu wystawienia opinii o Produkcie. Opinia o Sklepie Internetowym może być wystawiona przez osobę będącą Klientem Sklepu Internetowego.
- Zamieszczone wypowiedzi są rozpowszechniane w Serwisie lub w zewnętrznym serwisie zbierającym opinie, z którym współpracuje Sprzedawca. Poprzez zamieszczenie wypowiedzi Klient udziela Sprzedawcy niewyłącznej, nieodpłatnej i nieograniczonej w czasie licencji na wykorzystywanie, utrwalanie w pamięci komputera, zmienianie, usuwanie, uzupełnianie, wykonywanie publiczne, wyświetlanie publiczne, zwielokrotnianie i rozpowszechnianie (w szczególności w Internecie) tych wypowiedzi, na terytorium całego świata. Prawo to obejmuje uprawnienie do udzielania sublicencji w zakresie uzasadnionym realizacją Umowy sprzedaży lub Umowy o świadczenie Usług, a także upoważnienie do wykonywania samodzielnie lub za pomocą podmiotów trzecich praw zależnych w zakresie opracowania, dostosowywania, przerabiania i tłumaczenia utworu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U.2022.2509 t.j. ze zm.). W zakresie, w którym Klient nie jest uprawniony do udzielania licencji, o której mowa w tym punkcie, niniejszym zobowiązuje się uzyskać dla Sprzedawcy taką odpowiednią licencję.
- Opinie mogą być zamieszczane wyłącznie w języku polskim.
- Sprzedawca nie zamieszcza ani nie zleca zamieszczania innej osobie nieprawdziwych opinii lub rekomendacji Klientów oraz nie zniekształca opinii lub rekomendacji Klientów w celu promowania swoich Produktów. Sprzedawca udostępnia opinie zarówno pozytywne, jak i negatywne. Sprzedawca nie udostępnia sponsorowanych opinii.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do usunięcia lub odmowy publikacji opinii w każdym czasie w przypadku stwierdzenia jej sprzeczności z niniejszym Regulaminem.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za opinie zamieszczane przez Klientów w Serwisie w najszerszym możliwym zakresie dopuszczalnym przez obowiązujące przepisy prawa.
- Składanie i przyjmowanie Zamówień
- Nabycie Produktów oferowanych w Sklepie Internetowym możliwe jest jedynie przez wcześniejsze złożenie Zamówienia.
- Zamówienia można składać po uprzednim zarejestrowaniu Konta lub bez rejestrowania Konta w Sklepie (tzw. gościnne zakupy). Kupujący ma możliwość założenia Konta umożliwiającego zapisanie danych Klienta (zgodnie z pkt 7 Regulaminu) i ułatwiającego kolejne zakupy.
- Podczas procesu składania Zamówienia, Klient będzie zobowiązany podać w Formularzu następujące dane: imię i nazwisko lub nazwa firmy/jednostki i NIP (w przypadku Klientów niebędących osobami fizycznymi), adres dostawy, adres e-mail.
- Warunkiem złożenia Zamówienia jest wypełnienie wszystkich obowiązkowych pól w Formularzu pozwalających na zweryfikowanie odbiorcy. Klient zobowiązany jest do starannego wypełnienia Formularza, podając wszystkie dane zgodnie ze stanem faktycznym oraz określając wybrany sposób zapłaty i dostawy. Klient podaje w Formularzu dane oraz składa oświadczenia w sprawie akceptacji Regulaminu, przetwarzania danych osobowych, przekazywania informacji handlowych oraz potwierdzenia wieku (pełnoletniość) w przypadku osób fizycznych.
- Kupujący może dodać do koszyka zakupowego więcej niż jeden Produkt i złożyć Zamówienia na wszystkie Produkty znajdujące się w koszyku zakupowym.
- Ostatnim krokiem procesu składania Zamówienia jest potwierdzenie go na stronie podsumowania. Po złożeniu Zamówienia automatycznie generowana jest przez system wiadomość e-mail z potwierdzeniem zarejestrowania Zamówienia. Wiadomość ta NIE jest równoznaczna z oświadczeniem o przyjęciu oferty Klienta i zawarciem Umowy Sprzedaży.
- Zamówienie stanowi ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży Produktów będących przedmiotem Zamówienia. Oferta złożona w postaci elektronicznej wiąże Klienta, jeżeli na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej Sprzedawca prześle potwierdzenie przyjęcia do realizacji Zamówienia zgodnie z pkt 10 Regulaminu.
- Zamówienia w Sklepie Internetowym można składać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Zamówienia składane w soboty, niedziele lub święta są rozpatrywane następnego dnia roboczego.
- W przypadku niemożności zrealizowania Zamówienia, mogącej mieć miejsce w przypadku weryfikacji, o której mowa w pkt 10.1 Regulaminu, Siły Wyższej lub innych przyczyn, Sprzedawca zobowiązuje się bezzwłocznie poinformować Klienta za pośrednictwem adresu e-mail lub telefonicznie. W takim przypadku Konsument może zrezygnować z realizacji Umowy, a Sprzedawca dokona zwrotu należności uiszczonych przez Konsumenta (o ile takowa płatność została uiszczona na etapie składania Zamówienia). W pozostałych przypadkach realizacja Umowy ulega przesunięciu o czas trwania przeszkody.
- Osoby korzystające ze Sklepu Internetowego w imieniu i na rzecz osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nie posiadającej osobowości prawnej, ale posiadające zdolność do czynności prawnych (dotyczy każdej określonej kategorii Klientów – poza osobami fizycznymi), w tym w szczególności dokonujące zakupów w imieniu ww. osób oświadczają i zapewniają, iż w chwili podejmowania jakichkolwiek działań w imieniu tych osób będą należycie umocowane do dokonywania takich działań w imieniu tego podmiotu.
- Umowa Sprzedaży
- Umowa Sprzedaży zostaje zawarta po weryfikacji, czy Zamówienie może zostać przyjęte do realizacji (dostępność Produktów lub inne przyczyny). Następuje za pośrednictwem osobnej wiadomości e-mail z informacją o zatwierdzeniu Zamówienia do realizacji (potwierdzeniem przyjęcia Zamówienia przez Sprzedawcę). Potwierdzenie takie stanowi jednocześnie oświadczenie woli Sprzedawcy o przyjęciu oferty (a tym samym stanowi moment zawarcia Umowy Sprzedaży). Sprzedawca, bez podawania przyczyny, zastrzega sobie prawo do nieprzyjęcia oferty złożonej przez Klienta. Jeśli niezwłocznie, nie później jednakże niż w terminie 7 dni od dnia złożenia zamówienia przez Klienta, Sprzedawca nie wyśle potwierdzenia przyjęcia Zamówienia, wówczas Umowa Sprzedaży nie zostaje zawarta, a wszelkie uiszczone płatności zostaną Klientowi niezwłocznie zwrócone.
- Proces kupna Produktów będzie przebiegał następująco: Kupujący dokonuje wyboru metody dostawy i zapłaty, a następnie po potwierdzeniu opcji „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”, zostanie przekierowany bezpośrednio do wybranej metody płatności (o ile wybrana została metoda określona w pkt 11.1.2 Regulaminu) lub będzie zobowiązany do dokonania innej formy płatności zgodnie z dokonanym wyborem. Po złożeniu Zamówienia, Kupujący otrzymuje automatyczną wiadomość e-mail o złożeniu Zamówienia wraz z potwierdzeniem przyjęcia Zamówienia przez Sprzedawcę (potwierdzona dostępność Produktów) i zawarcia Umowy Sprzedaży (zgodnie z pkt 10.1 Regulaminu).
- Klient składający Zamówienie powinien być świadomy, że wraz ze złożeniem Zamówienia następuje zobowiązanie uregulowania zapłaty z tytułu zamówionych Produktów i ewentualnych kosztów dostawy.
- Cena Produktu uwidoczniona na stronie Sklepu Internetowego jest ceną BRUTTO i podana jest w złotych polskich (PLN). Ceny uwzględniają podatek VAT i podatek akcyzowy, jeżeli sprzedaż Produktu podlega obciążeniom tymi podatkami. Cena Produktu nie uwzględnia kosztów, o których mowa w punkcie 10.5 poniżej. Cena Produktu podana w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia jest wiążąca dla obu stron.
- Koszty związane z dostawą Produktu (np. transport, dostarczenie, usługi pocztowe) i ewentualne inne koszty ponosi Klient. Wysokość tych kosztów może zależeć od wyboru Klienta co do sposobu dostawy. Informacja o ostatecznej wysokości tych kosztów jest przekazywana na etapie składania Zamówienia.
- Każda sprzedaż rejestrowana jest za pomocą wystawienia dowodu sprzedaży (faktura lub paragon). Dowód sprzedaży wysyłany jest wraz z zamówionymi Produktami w formie papierowej lub przekazywany w formie elektronicznej na adres e-mail Klienta podany w Formularzu.
- Poprzez akceptację niniejszego Regulaminu, Klient wyraża zgodę na wystawianie i udostępnianie (przesyłanie) przez Sprzedawcę faktur oraz paragonów w formie elektronicznej, jak również faktur korygujących i duplikatów tych dokumentów w formie elektronicznej, na adres e-mail podany przez Klienta podczas składania Zamówienia, za którego prawidłowe wskazanie odpowiada Klient. Formatem faktury elektronicznej (paragonu elektronicznego) jest PDF (Portable Document Format). Sprzedawca wystawia i przesyła ww. dokumenty w formie elektronicznej gwarantując autentyczność ich pochodzenia oraz integralność ich treści. Wycofanie zgody oznacza brak akceptacji Regulaminu i tym samym brak możliwości skorzystania z usług Sprzedawcy.
- Po zawarciu Umowy Sprzedaży, Sprzedawca potwierdza Klientowi jej warunki, przesyłając je na adres poczty elektronicznej Klienta zgodnie z pkt 10.1 powyżej. Utrwalenie, zabezpieczenie, udostępnienie oraz potwierdzenie istotnych postanowień zawieranej Umowy Sprzedaży następuje poprzez przesłanie Klientowi wyżej wskazanej wiadomości e-mail. Treść Umowy Sprzedaży jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w systemie informatycznym Sklepu Internetowego.
- Umowa Sprzedaży zawierana jest w języku polskim. Sprzedaż odbywa się na podstawie wersji Regulaminu obowiązującej w momencie złożenia Zamówienia.
- Umowa Sprzedaży nie jest zawarta na czas nieoznaczony i nie będzie podlegać automatycznemu przedłużeniu.
- Zakup Produktów i złożenie Zamówienia jest jednoznaczne z akceptacją niniejszego Regulaminu.
- Płatności
- W Sklepie Internetowym dostępne są następujące formy płatności:
- przelewem na rachunek bankowy Sklepu. W przypadku wyboru tej formy płatności – po dokonanym Zamówieniu, Klient otrzyma za pośrednictwem wiadomości e-mail dane do realizacji przelewu,
- e-płatności za pośrednictwem serwisu płatności internetowych (Przelewy24),
- za pobraniem przy odbiorze przesyłki.
- Realizacja Zamówienia zostanie rozpoczęta po zaksięgowaniu na koncie Sprzedawcy pełnej kwoty wymaganej wpłaty za złożone Zamówienie, chyba, że wybrano płatność za pobraniem.
- W przypadku braku płatności przez Klienta, Sprzedawca może odstąpić od Umowy sprzedaży na podstawie art. 491 Kodeksu Cywilnego.
- W przypadku Klientów niebędących Konsumentami lub Przedsiębiorcami Uprzywilejowanymi, Sprzedawca ma prawo ograniczyć dostępne sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty w całości albo części i to niezależnie od wybranego przez tego rodzaju Klienta sposobu płatności oraz faktu zawarcia Umowy Sprzedaży.
- W Sklepie Internetowym dostępne są następujące formy płatności:
- Dostawa Produktów
- Szczegółowe informacje o możliwych sposobach i terminach dostawy oraz kosztach przesyłki prezentowane są w trakcie składania Zamówienia lub za pośrednictwem odpowiedniej zakładki (na stronie internetowej Serwisu).
- Termin dostawy produktów wynosi 3 dni robocze.
- O łącznej cenie wraz z podatkami Produktu (lub Produktów) będącego przedmiotem Zamówienia i o kosztach dostawy, Klient jest informowany w trakcie składania Zamówienia.
- Zamówione Produkty dostarczane są za pośrednictwem współpracujących firm kurierskich.
- Dostawa odbywa się na adres wskazany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia (Polska lub zagranica).
- Dodatkowo Klient ma możliwość odbioru zamawianych Produktów osobiście po wcześniejszym opłaceniu Zamówienia. Adres punktu odbioru: Medpolmat sp. z o.o., budynek Gmachu Technologii Chemicznej, pokój 48, ul. Koszykowa 75, 00-662 Warszawa.
- Jeżeli dla poszczególnych Produktów objętych Zamówieniem przewidziano różne okresy realizacji, dla całego Zamówienia obowiązuje okres najdłuższy spośród przewidzianych.
- Zamówione Produkty pozostają własnością Sprzedawcy do chwili całkowitej zapłaty ich ceny.
- Uprawnienie do odstąpienia od Umowy Sprzedaży
- Jeżeli Kupujący jest Konsumentem lub Przedsiębiorcą Uprzywilejowanym, wówczas na podstawie ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U.2020.287 t.j. ze zm.) przysługuje mu prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży zgodnie z postanowieniami niniejszego punktu. W przeciwnym razie (tj. do pozostałych kategorii Kupujących) poniższych postanowień nie stosuje się.
- Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą Uprzywilejowanym może odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania przyczyny poprzez złożenie stosownego oświadczenia w terminie 14 dni. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Termin 14-dniowy liczy się od dnia, w którym nastąpiło dostarczenie Produktów.
- Produkty podlegające zwrotowi zgodnie z niniejszym punktem 13. nie mogą być używane – z zastrzeżeniem pkt 13.6 zd. 2 i 3 poniżej.
- Konsument lub Przedsiębiorca Uprzywilejowany może sformułować oświadczenie samodzielnie bądź skorzystać ze wzoru oświadczenia udostępnianego przez Sprzedawcę na stronie Sklepu Internetowego (załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu).
- Sprzedawca z chwilą otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży prześle na adres poczty elektronicznej Kupującego potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu.
- W przypadku odstąpienia – Umowa Sprzedaży jest uważana za niezawartą. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonalności Produktu. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości zakupionego Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
- Zwrot Produktów powinien nastąpić niezwłocznie wraz ze złożeniem oświadczenia o odstąpieniu albo oddzielnie – nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia oświadczenia o odstąpieniu. Zakupiony Produkt (Produkty) należy zwrócić na adres Sprzedawcy na adres wskazany w pkt 3.3.2 Regulaminu.
- Konsument lub Przedsiębiorca Uprzywilejowany zobowiązany jest do zwrotu Produktów wraz z wszystkimi elementami wyposażenia, w tym opakowania, o ile stanowi ono istotny element Produktu, chyba, że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkty. Sprzedawca może powstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktów z powrotem lub do czasu dostarczenia Sprzedawcy dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Sprzedawca niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, zwróci Konsumentowi (Przedsiębiorcy Uprzywilejowanemu) wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy określone w pkt 12 Regulaminu (do wysokości odpowiadającej najtańszej opcji przesyłki dostępnej w danej ofercie). Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użyty wcześniej, chyba, że Konsument (Przedsiębiorca Uprzywilejowany) wyrazi zgodę na inny sposób zwrotu, przy czym sposób ten nie będzie się wiązał dla Konsumenta z żadnym kosztem.
- Konsument lub Przedsiębiorca Uprzywilejowany ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Produktów, chyba, że Sprzedawca zgodził się je ponieść.
- Prawo do odstąpienia opisane w niniejszym punkcie jest wyłączone, w szczególności, w przypadku:
- świadczenia usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta (Przedsiębiorcy Uprzywilejowanego), który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy i przyjął to do wiadomości;
- Umowy Sprzedaży, w której przedmiotem świadczenia jest Produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta (Przedsiębiorcy Uprzywilejowanego) lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- Umowy Sprzedaży, w której przedmiotem świadczenia jest Produkt ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
- Umowy Sprzedaży, w której przedmiotem świadczenia jest Produkt dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- Umowy Sprzedaży, w której przedmiotem świadczenia są Produkty, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
- W przypadku Przedsiębiorcy Uprzywilejowanego, Sprzedawca ma prawo do weryfikacji czy Umowa Sprzedaży miała dla niego charakter zawodowy, a odstąpienie było możliwe. W braku ziszczenia się tych przesłanek Sprzedawca może nie uwzględnić oświadczenia o odstąpieniu tego Klienta.
- Rękojmia
- Sprzedawca zobowiązuje się dostarczyć Produkt (Produkty) zgodny z Umową Sprzedaży.
- Sprzedawca na zasadach określonych w obowiązujących przepisach prawa ponosi odpowiedzialność wobec Klientów będących Konsumentem lub Przedsiębiorcą Uprzywilejowanym za brak zgodności Produktu (Produktów) z Umową Sprzedaży (tj. niezgodność towaru z umową uregulowana w art. 43a i n. ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U.2020.287 t.j. ze zm.)).
- Niniejszym na podstawie art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego wyłącza się wobec pozostałych Klientów (tj. nie będących Konsumentem lub Przedsiębiorcą Uprzywilejowanym) odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi, w tym odpowiedzialność określoną w pkt 14.2 powyżej.
- Sprzedawca nie udziela gwarancji na sprzedawane Produkty oraz nie świadczy usług posprzedażowych.
- Procedura reklamacyjna dotycząca Produktów
- W przypadku niezgodności Produktu z Umową Sprzedaży wskazaną w pkt 14.2 Regulaminu – Kupujący (tylko i wyłącznie wskazane tam kategorie Kupujących tj. Konsument lub Przedsiębiorca Uprzywilejowany) może złożyć reklamację na zasadach opisanych w niniejszym punkcie.
- Reklamacje można złożyć w dowolnej formie – pisemnie, jak również e-mailowo przy wykorzystaniu danych kontaktowych Sprzedawcy wskazanych w pkt 3.3 Regulaminu.
- W ramach złożonej reklamacji, na warunkach wskazanych we właściwych przepisach, Kupujący powinien określić swoje żądanie dotyczące doprowadzenia Produktu do stanu zgodności z Umową – przez naprawę lub wymianę – lub zwrotu całości bądź części wpłaconych środków – przez obniżenie ceny lub odstąpienie od Umowy.
- Składając reklamację należy opisać brak zgodności Produktu z Umową Sprzedaży oraz udostępnić Sprzedawcy reklamowany Produkt (a także jeżeli jest to możliwe dołączając do niego dowód zakupu), chyba, że Sprzedawca zdecyduje, że przesłanie Produktu jest zbędne dla wyjaśnienia sprawy.
- Ponadto zaleca się podanie w opisie reklamacji: (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości lub braku zgodności z Umową; (2) określenia swojego żądania; oraz (3) danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
- Kupujący nie ponosi żadnych kosztów związanych z reklamacją. Sprzedawca jest zobowiązany do odebrania Produktu na swój koszt, a także ponosi koszty naprawy lub wymiany lub zwrotu, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych i przewozu.
- Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni. Jeżeli Sprzedawca nie ustosunkuje się do reklamacji w terminie 14 dni, uważa się, że uznał ją za uzasadnioną.
- W przypadku braków w reklamacji, Sprzedawca wezwie Klienta do jej uzupełnienia w niezbędnym zakresie niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni, od daty otrzymania wezwania przez Klienta.
- Jeśli reklamacja zostanie uznana, Sprzedawca podejmie odpowiednie działania zgodnie z żądaniem Kupującego i właściwymi przepisami.
- W pozostałym zakresie do procedury reklamacyjnej stosuje się przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U.2020.287 t.j. ze zm.).
- Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji
- Istnieje możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń w stosunkach prawnych z Konsumentami. Skorzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń ma charakter dobrowolny.
- O ile obowiązek taki nie wynika z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, Sprzedawca nie korzysta z pozasądowych sposobów rozpatrywania skarg i dochodzenia roszczeń, w tym nie korzysta z pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich. Udział Sprzedawcy w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich jest dobrowolny, a przekazywane poniżej informacje nie stanowią zobowiązania Sprzedawcy do wzięcia udziału w takim postępowaniu.
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego Konsumentem z takich sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, jak również zasady dostępu do tych procedur znajdują się na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (www.uokik.gov.pl). Informacje na ten temat mogą być również dostępne w siedzibach oraz na stronach internetowych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej, powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, jak również organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów.
- Klient będący Konsumentem posiada m.in. następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- jest uprawniony do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży;
- jest uprawniony do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem a Sprzedawcą;
- może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich);
- może złożyć swoją skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ – zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich).
- Prawa własności intelektualnej
- Serwis oraz wszelkie treści udostępnione w ramach Serwisu podlegają ochronie przewidzianej w powszechnie obowiązujących w tym zakresie przepisach prawa.
- Wszelkie prawa do Sklepu Internetowego czy Serwisu czy treści w nim prezentowanych (projekty graficzne, filmy, zdjęcia, teksty, formularze, skrypty, kody źródłowe, hasła, znaki towarowe, znaki serwisowe itp.), w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, domeny internetowej, strony internetowej Sklepu Internetowego, a także do formularzy, logotypów należą do Sprzedawcy, a korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób określony i zgodny z niniejszym Regulaminem.
- Pobieranie, kopiowanie, modyfikowanie, reprodukowanie, przesyłanie lub dystrybuowanie jakichkolwiek treści z Serwisu bez zgody właściciela jest zabronione.
- Korzystanie z Serwisu oraz jego treści nie wiąże się z nabyciem przez Klienta praw lub licencji do nich. Klient może nieodpłatnie korzystać z Serwisu oraz jego treści wyłącznie w zakresie własnego użytku osobistego. Inne wykorzystywanie jest dopuszczalne wyłącznie po uzyskaniu uprzedniej zgody Sprzedawcy.
- Odpowiedzialność
- Odpowiedzialność Sprzedawcy za szkodę w stosunkach prawnych z Klientami zawsze ograniczona jest do wartości Towaru wraz z kosztami dostawy, ale nie dotyczy to Konsumenta i Przedsiębiorcy Uprzywilejowanego.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za utracone korzyści czy utratę zysków.
- Odszkodowanie za naruszenie obowiązków wynikających z Umowy Sprzedaży należy się w wypadkach przewidzianych w obowiązujących przepisach prawa. To samo dotyczy odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny. Należy przestrzegać wszelkich wskazówek zamieszczonych na opakowaniach lub pojemnikach. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niewłaściwe użycie zakupionych Produktów (w tym za skutki użycia niezgodnie z ww. wskazówkami, ani za skutki niezastosowania się do tych wskazówek), niezgodne z obowiązującym prawem oraz za skutki takiego użycia.
- W przypadku Klientów niebędących Konsumentami lub Przedsiębiorcami Uprzywilejowanymi z chwilą wydania Produktów przewoźnikowi przechodzą na takiego Klienta korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu. W takim wypadku Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od momentu przyjęcia go do przewozu, aż do wydania go Klientowi oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niewłaściwe użycie zakupionych Produktów, niezgodne z obowiązującym prawem oraz za skutki takiego użycia.
- Właściwość sądów
- Wszelkie ewentualne spory związane z realizacją zakupów za pośrednictwem Sklepu Internetowego Strony będą się starały rozwiązać w sposób polubowny.
- Wszelkie spory, które wynikną na tle stosowania niniejszego Regulaminu, będą rozstrzygane przez właściwe polskie sądy powszechne.
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który jest Konsumentem, zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który jest Przedsiębiorcą Uprzywilejowanym zostaje poddane sądom właściwym według przepisów powszechnie obowiązującego prawa.
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który jest Przedsiębiorcą (oraz do pozostałego grona Klientów) zostaje poddane sądowi właściwemu miejscowo ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
- Zmiany Regulaminu
- Zmiana niniejszego Regulaminu może nastąpić z ważnych przyczyn, w tym o charakterze technicznym, prawnym oraz zmianą zasad sprzedaży Produktów lub świadczenia Usług, a w szczególności za ważne przyczyny uznaje się:
- konieczność dostosowania postanowień Regulaminu do powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz orzeczeń decyzji, postanowień, wytycznych interpretacji, zaleceń lub nakazów organów publicznych;
- zmianę firmy, formy prawnej, numerów identyfikacyjnych, danych adresowych lub danych kontaktowych Sprzedawcy;
- zmianę zakresu i rodzaju świadczonych Usług lub oferowanych Produktów, lub też zmiany w zakresie istniejących funkcjonalności Serwisu, w tym również Sklepu Internetowego oraz wycofanie pewnych funkcjonalności;
- zmianę procesu zawierania Umów Sprzedaży;
- zmianę sposobu, terminów i kosztów dostaw/płatności/zwrotów/reklamacji;
- ulepszenie lub zamiana procesu obsługi Klienta;
- zmianę warunków technicznych świadczenia Usług Elektronicznych;
- konieczność wprowadzenia dodatkowych lub zmianę istniejących środków bezpieczeństwa, jak również przeciwdziałanie nadużyciom prawa;
- zmianę procesów biznesowych oraz koncepcji biznesowej;
- konieczność zmiany hiperłączy lub linków zamieszczonych w Regulaminie, jak również zmiany czysto redakcyjne mające na celu ułatwienie przejrzystości tekstu, usunięcie niejasności oraz omyłek i błędów pisarskich, które ewentualnie pojawiłyby się w Regulaminie.
- O wszelkich zmianach niniejszego Regulaminu, każdy Klient zostanie poinformowany poprzez informacje na stronie głównej Sklepu Internetowego (zawierającej zestawienie zmian i termin ich wejścia w życie). Konsumenci posiadający Konto zostaną dodatkowo poinformowani o zmianach wraz z ich zestawieniem na wskazany przez nich adres poczty elektronicznej lub poprzez zamieszczenie informacji bezpośrednio na Koncie.
- Termin wejścia w życie zmian nie będzie krótszy niż 14 dni od dnia ich ogłoszenia. Regulamin w zmienionej wersji wejdzie w życie 15. dnia od dnia powiadomienia o zmianie Regulaminu w sposób, o którym mowa w pkt 20.2 powyżej, chyba że Regulamin w zmienionej wersji przewiduje późniejsze wejście w życie zmiany.
- W razie, gdy Klient posiadający Konto, nie akceptuje nowej treści Regulaminu obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Sprzedawcę w ciągu 14 dni od daty poinformowania o zmianie Regulaminu. Zawiadomienie Sprzedawcy o braku akceptacji nowej treści Regulaminu skutkuje rozwiązaniem umowy o świadczenie Usług Elektronicznych.
- Zmiana Regulaminu nie będzie miała wpływu na warunki i treść ofert złożonych przez Klientów w okresie obowiązywania dotychczasowej wersji Regulaminu i do zawartych na ich podstawie Umów Sprzedaży.
- Zmiana niniejszego Regulaminu może nastąpić z ważnych przyczyn, w tym o charakterze technicznym, prawnym oraz zmianą zasad sprzedaży Produktów lub świadczenia Usług, a w szczególności za ważne przyczyny uznaje się:
- Postanowienia końcowe
- Prawem właściwym dla umów o świadczenie Usług Elektronicznych oraz Umów Sprzedaży zawieranych pomiędzy Klientem a Sprzedawcą, a także pozostałych kwestii opisanych w Regulaminie – jest prawo polskie.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego (Dz.U.2023.1610 t.j. ze zm.), przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U.2020.344 t.j. ze zm.), przepisy Ustawy o prawach Konsumenta (Dz.U.2020.287 t.j. ze zm.) oraz inne właściwe przepisy.
- Do spraw uregulowanych w niniejszym Regulaminie nie stosuje się Konwencji Narodów Zjednoczonych o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów.
- Żadne z postanowień niniejszego Regulaminu nie ma na celu naruszenia ustawowych praw Konsumenta. W przypadku jakichkolwiek sprzeczności postanowień niniejszego Regulaminu z prawami Konsumentów wynikającymi z powszechnie obowiązujących przepisów – w miejsce zakwestionowanych postanowień Regulaminu stosowane będą zawsze ustawowe regulacje.
- W stosunku do Klientów będących Konsumentami, Sprzedawca informuje, iż:
- korzystanie ze Sklepu nie łączy się z obowiązkiem złożenia kaucji lub udzielenia innych gwarancji finansowych;
- minimalny czas trwania zobowiązań Konsumenta wynikających z Umowy Sprzedaży to czas realizacji tej Umowy, tj. dokonania zapłaty i odbioru Produktów.
- Dane użytkowników Serwisu (w tym Klientów) nie są profilowane celem dostosowania treści i personalizacji oferty Serwisu.
- Sprzedawca nie ma obowiązku i nie stosuje kodeksu dobrych praktyk, o którym mowa w art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (Dz.U.2017.2070 t.j. ze zm.).
- Podane przez Klientów dane osobowe, Sprzedawca zbiera i przetwarza zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodnie z Polityką Prywatności (dostępną na stronie Serwisu). Szczegóły dotyczące przetwarzania danych, w tym również informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w plikach cookies oraz innych podobnych technologiach internetowych – znajdują się w Polityce Prywatności.
- Do niniejszego Regulaminu zostały dołączone:
- Pouczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży (załącznik nr 1);
- wzór Oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży (załącznik nr 2).
-
Wersja 1.0 Regulaminu obowiązująca od 26.03.2024 roku.